loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 16 دوشنبه 20 مرداد 1399 نظرات (0)

بعد از درمان دندان های پوسیده، درمان زیبایی دندان یکی از پرطرفدار ترین کار های دندانپزشکی محسوب میشود. مواد کامپوزیت ماده ای هستند که برای زیباکردن دندان ها به کار گرفته می شوند. در بسیاری از موارد کامپوزیت ها بهتر از روکش ها عمل میکنند و بافت لثه ها کمتر آسیب میبنند و بسیار ناچیز و در حد صفر هستند. در نسل جدید کامپوزیت ها برای دندان ها ی کج که قبلا از ارتودنسی باید استفاده میشد، حال با انجام کامپوزیت ونیر حل میشود. انعکاس نور، رنگ، و بسیاری موارد دیگر در درمان کامپوزیت و ترمیم زیبایی خیره کننده است.

درمان کامپوزیت دندان به چه شکل صورت میگیرد؟
در روش درمان کامپوزیت دندان با استفاده از کامپوزیت در کلینیک دندانپزشکی در دو جلسه، حتی کمتر،ترمیم بدفرمی ها شکستگی ها و رنگ بد دندان ها برطرف میشود.

این را بدانید درمان به طور کامل توسط دندانپزشک انجام میگیرد و مانند دیگر درمان ها نیاز به قالب گیری و لابراتوار نخواهد بود.

کامپوزیت ونیر در واقع یک ماده خمیری شکل است که دندانپزشک شما بر روی سطح خارجی دندان میگذارند و پس از قرار گیری روی دندان به آن صیقل میدهند و در نهایت با استفاده از تابش نور مخصوص به سفت شدن کامپوزیت بر روی دندان کمک میکنند و در نهایت شکل دندان به طور شگفت انگیزی تغییر میکند.

برخی بر این باورند که کامپوزیت دندان را بسیار برجسته نشان میدهد. خیر این طور نیست، ماده کامپوزیت بسیار نازک و ظریف است ولی برای جبران ضخامت آن بر روی دندان، کمی از لایه بیرونی دندان تراش میخورد.

روش انجام کامپوزیت دندان بسیار محافظ کارانه انجام میشود و با حداقل تراش ممکن یا در بعضی مواقع بدون تراش انجام میگیرد. کسانیکه قصد انجام کار کامپوزیت دندان هستند باید بدانند که این درمان در طی یک جلسه حضور در دندانپزشکی انجام میگیرد. کامپوزیت دندان به راحتی شکسته نمیشود زیرا با کامپوزیت با چسب های مخصوص به سطح دندان باند میشود و استحکام ان را بالا میبرد. این به این معنا نیست که کامپوزیت نیاز به مراقبت ندارد!کامپوزیت نیز مانند دندان های طبیعی حتی بیشتر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

چه کسانی باید کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام دهند؟
1- کسانی که دندان های ساییده شده دارند

2- افرادی که عادت بد دهانی مثل دندان قروچه دارند

3- بهداشت دهان و دندانی ضعیف

4- بهم ریختگی های دندانی شدید

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟
یکی از مهم ترین عوامل برای بالا بردن طول عمر کامپوزیت دندان انتخاب دندانپزشکی ماهر در این زمینه است زیرا با مهارت و تجربه کاری خود میتواند کامپوزیت دندان را به بهترین شکل برای شما انجام بدهد. طول عمر کامپوزیت دندان به طور معمول حدود 4 سال میباشد که افزایش طول عمر آن به مراقبت و بهداشت فرد بستگی دارد. استفاده از مواد غذایی سفت و یا استفاده از نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه و یا قهوه از طول عمر کامپوزیت کم میکند .البته لازم به ذکر است که شکستگی کامپوزیت دندان قابل ترمیم و بازسازی محدد می باشد.

آیا کامپوزیت ونیر برای رفع دندان های تقریبا غیر مرتب هم کاربرد دارد؟
یکی از اصلی ترین کاربرد های کامپوزیت دندان رفع نامرتبی های جزئی دندان است که هم با استفاده از کامپوزیت هم ارتودنسی قابل حل است.

معایب کامپوزیت دندان
تغییر رنگ در طول زمان
طول عمر کم
عوارض کامپوزیت دندان
کامپوزیت دندان در صورت رعایت صحیح بهداشت و نگهداری هیچ گونه عوارضی ندارد، اما اگر مراقبت و بهداشت را رعایت نکنید ممکن است با مشکلاتی که در زیر توضیح میدهیم رو به رو شوید:

التهاب لثه

مسئله جدی ومهم این است که در صورت درست قرار نگرفتن کامپوزیت در مجاورت لثه بع دلیل گیر پلاک میکروبی میتواند موجب التهاب لثه و خون ریزی لثه شود و در نهایت آغاز بیماری لثه شود.

بد بویی دهان

در صورتیکه کامپوزیت دندان به طور اصولی انجام نشود. در برخی موارد دیده می شود که همه ی دندان ها با چسبیدن کامپوزیت به یکدیگر امکان نخ دندان کشیدن را برای ما غیر ممکن میکند که این خود ممکن است باعث بوی بد دهان شود.

در اکثر مواقع به دلیل پالیش نامناسب نخ دندان راحت بین دندان ها عبور نمیکند و باعث میشود نخ دندان ریش ریش شده و یا پاره شود و این نیز باعث بوی بد دهان خواهد شد و ممکن است کامپوزیت نیز در خرد شود و از دهان خارج شود.

باز بودن فاصله بین دندان

در بعضی مواقع بین دندان ها کمی باز میماند البته طوری نیست که دیده شود و باعث گیر کردن غذا و یا بوی بد دهان شود. این نیز قابل ذکر است که بد بو شدن دهان به علت التهاب لثه که در بالا درباره آن توضیح دادیم میباشد و ناشی از کامپوزیت غلط نیز ایجاد می شود.

رنگ گرفتن دندان ها

درصورت پالیش نادرست کامپوزیت و یا درست قرار نگرفتن لبه ی کامپوزیت، کامپوزیت رنگ میگیرد. به طور واضح، تا حد ممکن باید از تیز کردن لبه کامپوزیت ها جلوگیری کرد.

درد بعد از کامپوزیت و حساسیت دندان بعد از درمان

بعد از انجام لمینت دندان و یا کامپوزیت مانند تمامی ترمیم ها در ابتدای کار حساسیت هایی هنگام خوردن غذاهای سرد و گرم وجود خواهد داشت که بعد از مدتی این حساسیت ها برطرف می شود و شما عادت خواهید کرد.

قیمت کامپوزیت دندان
قیمت درمان ها و ترمیم های دندانپزشکی هر ساله تغییر میکند و این امر به تخصص دندانپزشک، تعداد دندان هایی که میخواهید کامپوزیت روی آن انجام شود، منطقه ای که دندانپزشکی در آن قرار دارد و دیگر عوامل بستگی دارد و شما با مراجعه به دندانپزشک مورد نظر میتوانید از هزینه ها مطلع شوید.
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
implanttehran.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 2,361
  • بازدید کلی : 3,993